joi, 10 ianuarie 2013

Bîrfa Prostească!



                                      
                                             Sa incep...prin a defini ce e "birfa"-este chestia aia,cind 2 sau mai multe persoane,vorbesc despre o alta,in lipsa ei,criticind-o sau laudind-o,din invidie,gelozie,apreciere,neapreciere.
Pe timpuri se birfea...si nu era nimic de rau,mai ales la sate,caci o alta cale de informare nu era...nu erau telefoane,nu erau atit de multe televizoare.
Dar acum?Ia incercati voi,sa ziceti un zvon teribil in clasa voastra,printre rudele voastre,in mai putin de o saptamina se extinde-n tot satul..desi nimeni nu s-a interesat daca oare ce a auzit,e complet adevarat?!
Dar incercati sa spuneti o lauda la adresa cuiva,si ce se intimpla?!o persoana,doua..poate sa mai afle si atit.
SI bine,sa birfesti ceva care chiar s-a intimplat,e aiurea..dar si mai aiurea e sa extinzi ceva,care doar a iesit din gura unui om fara scrupule,fara sa se gindeasca la consecinte..!Poate vorba spus de tine,face pe cineva sa plinga.
Sincer nu stiu cum sa-mi ordonez gindurile..acum,sunt foarte multe,care as vrea sa le spun,referitor  la birfitul asta.

Se zice ca "daca esti vorbit,esti cineva" mai oameni buni,da si fara birfe,daca ai sa fii cineva esti.
DA! BIRFESC SI EU! recunosc,da stiti cum...in mod normal cind ma adun cu Cele 2 prietene ale mele,si vorbim in limita,da mai facem si presupuneri,si mai criticam,si mai ridem..pe seama cuiva...dar...asta ramine acolo.
Dar de ce  noi oamenii....trebuie daca am vazut o fata imbracata putin mai "demodat" tre` sa ridem....da oare noi stim ca ea poate n-are ce manca,de ce trebuie sa raspindim minciuni care pot distruge relatii lungi de dragoste,familii,prietenii.

 Mai ales,la noi la Bardar,e strasnic oameni buni..
Elevii se aduna la scoala,nu atit pt lectii cit pt birfe,profesorii fac adunari,pt a spune despre elevul cutare,elevul cutare...la Spital se aduna lucratoarele la vri-o pauza de masa...vorbesc despre toate...la Gradinita la fel,la Consiliu satesc tot..peste tot..mergi pe drum,dupa ce treci pe linga unele persoane,auzi "sho-sho-tind..."
De ce trebuie sa comentam fiecare viata,fiecare persoana,e imposibil sa cunoasteti toata populatia...e IMPOSIBIL,voi vorbiti..ca aia e asa,ca acela e altfel,el numai bea nu se mai trezeste,da poate cind el se trezeste e de 1000 de ori mai harnic,mai cu minte,etc..decit tine," ea a fost o cascata-n scoala" ei si,acu` traieste mai bine ca tine,desi u ai invatat mult mai bine.Ea e o zbintuita,si nimic bun n-ai cum sa vezi la ea,da poate ea are o gramada probleme...si nu le arata deloc.!
Lasati oameni buni sa plinga oamenii,sa zimbeasca,sa serveasca,sa faca dragoste,sa fumeze.LASATI sa-si traiasca fiecare propia viata.Atunci cind birfiti,si nu de bine,ci de rau ginditiva " Da eu,stiu la sigur asta?da eu am fost mereu dreapta/drept...eu mereu am facut totul perfect"?

Avem o singura viata,fiecare o sa invete din greselile lui,daca o sa vrea..
Dar haideti,haideti sa ne oprim din birfa asta cu ura,mai luati si spuneti" Uite ce frumusica, poate are probleme da uite ca-i bravo nu le arata, acum e mai cascatica, da poate viata o sa-i arate drumul bun,e un baiat foarte bune,are si lacune,dar oricum e bata de treaba"
In fine,sincer am atitea sa va zic,sa va arunc in fata,ca da...va placut..si va place,sa ma criticati,sa-mi vedeti defectele,sa ma vedeti cum vret voi,da nici n-aveti idee cum sunt eu in realitate...aparentele inseala si inca ft des.Si da,sunt multi care nu ma suporta,de ce?ca le spun verde-n fata ce am sa le zic,si vor sa-mi faca rau,si voua va este de-ajuns sa va zica ceva..si sunteti atit de credubili,si credeti in tot ce vi se zice.!
EU sper ca cu timpul veti intelege,ca oamenii trebuiesc descoperiti,din propria viziune,nu din ce zic altii.!
Aveti grija de voi..!
Si sa stiti,cu cit mai putin o sa birfiti,cu atit mai frumoasa va fi viata voastra.Iar pt cei care trec greu,si va doare ce vorbeste lumea puneti tot la " buca" cine o sa creada-n voi...o sa creada pina la sfirsit!
Pupici:* doar pt cei ce merita!!

12 comentarii:

  1. Like! Frumos ti`ai aranjat gindurile Veronica!:))) pupici si tie)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Merci Oxanel`..am incercat,insa de-as putea as scrie la infinit!! :*

      Ștergere
  2. Foarte adevarat ce ai zis,respect pentru asta.Si chiar esti foarte bravo..!Imi place mult optimismul tau,din totdeauna!bravo Veronica!

    RăspundețiȘtergere
  3. Bravo pentru această postare! E într-adevăr excelentă!

    RăspundețiȘtergere
  4. uite sincer am vrut să citesc pînă la capăt dar nu am putut, pt că rozul cu care ai scris provoacă durere la ochi... schimbă culoarea, și ar fi bine dacă ai începe să scrii cu șțăîâ :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Uite,pt ce-i care intr-adevar vor sa citeasca,pot si citi pe roz,eu asa am vrut...eu scriu cum vreau.si uitete mai jos,am destule postari cu şţîă,dar daca eu acum am vrut sa scriu asa,care'i problema?????dau aici vri-un examen la ortografie?sincer...eu n-am scris ca sa-mi zici u cine ai fi,desi am presupuneri,ca eu trebuie sa scriu cu alta culoare,sau cu diacritice.

      Ștergere